Friday, October 25, 2013

B


"Fakt už je podzim!," uvědomila jsem si na letošním výletě do Berlína. S novou bílou pletenou čepicí z H&M, půlroční sestřičkou a balíkem Haribo bonbónů jsme vyrazili do hlavního německého města. Hlavním cílem byla výstava britského umělce Anishe Kapoora v muzeu Martina Gropiuse. První, co nás trklo do očí byl monumentální prostor, v kterém se vyjímal červený terč, kolem něhož se na zemi válely rozpláclé kostky červené barvy, které padaly zeshora dolů. Rudě červená barva a materiál mi evokoval nanuk Mrož. Líbí se mi, jak Anish bere barvu jako hmotu, sochy nechává surové a celkově pracuje s prostorovou iluzí. U umění ještě zůstanu. Další zastávkou pro nás bylo Bauhaus muzeum, které mapovalo umělecké obory v tehdejší škole. Malinká výstava v budově od samotného Ludwiga van der Rohe krásně bodla do slunečného dne a já si tak mohla oprášit znalosti z dějin umění ze střední, po které se mi stále stýská. 
V Berlíně jsme byli vlastně potřetí, ale poprvé, co jsme tam nebyli na žádném koncertě (letos byly všude plakáty Crystal Fighters a Trentemoller), takže jsme se mohli konečně projít hlavní ulice. Můj názor je, vyhýbat se klasický pamatkám jako je vysílač nebo Brandernburská brána. Ze všeho nejlepší jsou spontánní rozhodnutí, zajít do určité uličky a tam objevit nějaký zajímavý obchůdek či kavárničku. Berlín je vynikajícím místem na dobré restaurace a kavárny obzvlášť. 
První restaurace, do které jsme zavítali byla bez pochyby thajská (DUDU). Pochutnala jsem si na vynikajících nudlích, které plavaly ve voňavém nálevu a salátu. Ještě lepší však byla vyhlášená dražší restaurace NEU, kde jsme seděli až do jedenácté a já ovíněná si objednala několikachodové menu s kachnou a červeným zelím. Tyto chvíle jsou pro mě ty nejlepší z celého cestování. Zapomenu na starosti, povídám si s rodinou a uvědomuju si, že svět je krásný. Když však si nejsem schopna vybrat nic na sebe, svět už se malinko začerní. Ne, to zase přehánim. Zkrátka jsem neobjevila nic, co by mě na první pohled trklo do očí. Zachránil to jen Urban Outfitters, kde jsem si k Vánocům pořídila knížku od Alexy (It) a přívěšek s propletenými kruhy. 
Co mě dostalo, byl obchod VOOSTORE, kde najdete vybrané značkové ekcentrické oblečení a doplňky (slunečních brýlí tam byly tři zadky) a také &OTHERSTORIES, jež byl na podobné vlně. A vůbec v Berlíně je spousta zajímavých shopů s dřevěnými stoly, hezkými prodavači a alternativní muzikou. Zklamal mě Kreuzberg, kde jediné plus byl asi ten VooStore. Ale jestli je to ta "čtvrť mladých hipster lidí", tak teda nevim, já je postrádala. V Berlíně je znát, že lidé si mohou dovolit kvalitnější šatstvo. Ženy nosí drdoly, dlouhé kabáty a k nim značkové tenisky. Muži si potrpí na kvalitní oblek a boty. Co byla asi úplně největší bomba, byl výběr alternativních časopisů. Sehnat Cereal, Dazed and Confused a spousta neznámých s výbornou grafikou, nebyl vůbec problém. 
"We can't see what's real, we don't know the time, we only want to feel the light.." (Still Corners - Berlin Lovers lyrics).

Bauhaus muzeum

VooStore

Anish Kapoor



DuDu restaurant

Anish Kapoor


Utíkám do Urban Outfitters

3 comments:

  1. ♥ ♥ Já sem Berlín. jen nevim, kdo seš ty. když neznám tvoje pocity.
    urcite to muselo byt uzasny, Berlin je jedno z nejlepsich mest vubec.

    ReplyDelete
  2. strašně zajímavý místa a fotky celkově:)

    ReplyDelete
  3. protože mám tvůj blog ráda, nominovala jsem tě na Libester award, jestli tě to zajímá, info u mě na blogu (božínku, snad to nezní jako strašná reklama:D) samozřejmě pokud s tím dál nechceš nakládat, tak se nic neděje:)

    ReplyDelete